• Αρχική
  • «Νέο Εμείς»
  • Επικοινωνία
unidos
  • Αρχική
  • Editorial
  • Αρθρογραφία
  • Πολιτική Δραστηριότητα
  • Αναδημοσιεύσεις
UNiDOS
Σταύρος Λιάππης: Καταστατικού προσεγγίσεις

Σταύρος Λιάππης: Καταστατικού προσεγγίσεις

newsroom newsroom
1 Μαρτίου 2022
Αρθρογραφία

*Ο Σταύρος Λιάππης είναι οικονομολόγος – λογιστής, μέλος της 3ης Ο.Μ. Περιστερίου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

 

Εν αρχή ην το καταστατικό… Το καταστατικό είναι ένα γραπτό και, συνήθως, κωδικοποιημένο ενιαίο κείμενο, προϊόν μιας ιδιαίτερης συνεδριακής απόφασης και εκφράζει τους δεσμευτικούς κανόνες με βάση τους οποίους οφείλουν να προσαρμόσουν τις λειτουργίες τους οι οργανώσεις και τα όργανα του Κόμματος εξασφαλίζοντας την «κομματική έννομη τάξη».

Από την ημερομηνία ψήφισης του υπάρχοντος καταστατικού μέχρι σήμερα οι πολιτικές και κομματικές εξελίξεις υπήρξαν γοργές, γεγονός που απαιτεί μια κριτική απολογιστική εκτίμηση των ψηφισμένων καταστατικών αρχών και συνακόλουθα ορισμένες προσαρμογές ούτως ώστε να συμβαδίζουμε με την τωρινή πραγματικότητα.

Επιχειρώντας μια κριτική αποτίμηση του ισχύοντος μέχρι σήμερα καταστατικού που ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2013 συνοπτικά θα επισήμανα τα εξής: Το συγκεκριμένο κείμενο υπήρξε προϊόν συμβιβασμού μεταξύ των διαφόρων «τάσεων» και κρίνεται για την επάρκεια του η όχι… Το πρόβλημα όμως δεν είναι το έλλειμα που ενδεχομένως παρουσιάζουν οι συγκεκριμένες καταστατικές διατάξεις. Η ουσία βρίσκεται αλλού. Στην καθημερινή εφαρμογή τους. Στις κομματικές διαδικασίες εφαρμόσθηκε κατά τρόπο που δεν περιποιεί τιμή σε ένα Κόμμα, το οποίο στη σημερινή εποχή πρέπει να είναι υπόδειγμα δημοκρατικής λειτουργίας. Σε σύνολο 33 άρθρων του παραβιάσθηκαν τα 20 σε τουλάχιστον 25 παραγράφους. Αυτού του είδους η παραβίαση σε πληθώρα διατάξεων πρακτικά σημαίνει ότι το Κόμμα δεν λειτουργούσε θεσμικά αλλά κατά βούληση των διαφόρων ομάδων και διαφόρων παραγόντων. Επι πλέον στη μέχρι σήμερα λειτουργία των οργανώσεων πολλάκις παρατηρήθηκε το φαινόμενο ενώ συμφωνούν όλοι ανεξαιρέτως, δεν εφαρμόζουν η δεν εκτελούν όλοι ανεξαιρέτως. Σε κάθε περίπτωση την προηγουμένη δεκαετία για τις καταστατικές λειτουργίες του Κόμματος κανείς δεν μπορεί να ναι υπερήφανος.

Σήμερα μπροστά στο 3ο συνέδριο απαιτείται αφενός να υπάρξουν δικλείδες ασφαλείας για την τήρηση του καταστατικού και αφετέρου να αποκατασταθούν τα ελλείματα που διαπιστώθηκαν στις εφαρμοσθείσες καταστατικές διατάξεις… Όσες εφαρμοσθήκαν. Χρειάζεται μεγαλύτερη εξειδίκευση των αρμοδιοτήτων των οργάνων, εισαγωγή της ψηφιακής τεχνολογίας στην καθημερινή μας λειτουργία, διευκρινίσεις σε κρίσιμα ζητήματα (ιδιότητα του μέλους, οριοθετήσεις αρμοδιοτήτων οργάνων, κ.ο.κ.), αναβάθμιση του ρόλου των μελών με θέσπιση αμεσοδημοκρατικων διαδικασιών στον τρόπο λήψης αποφάσεων και στην εκλογή των οργάνων.

Η συγκροτημένος τρόπος λειτουργίας με βάση τις καταστατικές ρυθμίσεις συντελεί στην οργανωμένη συζήτηση, προάγει την ελεύθερη ανταλλαγή απόψεων, καταλήγει στην λήψη σοβαρών αποφάσεων. Εξασφαλίζει την παραμονή των μελών, την διάθεση τους να συμβάλλουν ανιδιοτελώς στα κομματικά δρώμενα, παρουσιάζοντας μια εικόνα ενός συλλογικού υποκείμενου που χαίρει σεβασμού από ευρύτερες μάζες.

Ειδικότερα στις σημερινές συνθήκες η δομή του κόμματος οφείλει να υλοποιεί μια αποκεντρωτική αντίληψη η οποία να είναι αντίστοιχη με τη διοικητική διαίρεση της χώρας και του κράτους. Οφείλει να ωθεί διαρκώς στη συγκροτημένη μετάβαση στο αποκεντρωμένο κράτος των πολιτών, στη μεταβίβαση εξουσιών σε επίπεδα που βρίσκονται πιο κοντά στους πολίτες.

Εάν ορίσουμε τα επίπεδα συγκρότησης του Κόμματος μπορούμε να τα προσδιορίσουμε σε Τοπικό, Δημοτικό, Νομαρχιακό, Περιφερειακό και Πανελλαδικό επίπεδο, διασυνδεόμενα με τρόπο που να προωθούν την δράση τους, και την ενιαία και αποτελεσματική έκφραση τους.

Στη βάση των παραπάνω η περιφερειακή οργάνωση του κόμματος αποτελεί άμεση προτεραιότητα. Η κάθε περιφέρεια και ο κάθε Δήμος είναι πεδίο πολιτικών συγκρούσεων και στρατηγικών επιλογών. Οφείλουμε, να έχουμε αντίστοιχα όργανα με την ευθύνη μιας συνολικής άποψης για την κάθε περιφέρεια.

Που θα αναπληρώσουν άμεσα την πλήρη απουσία περιφερειακού προγραμματικού λόγου και την έλλειψη ικανότητας να συγκροτηθεί σε Περιφέρειες και Δήμους πολιτική κίνηση και ανάδειξη στελεχών γεγονός που απαιτεί μακρόχρονη προετοιμασία και οργανωτική υποδομή, δηλαδή ισχυρές περιφερειακές οργανώσεις.

Κατά συνέπεια, ο ΣYΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία δομείται σε τρία επίπεδα όπου ασκούνται ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΕΣ αρμοδιότητες: Οργάνωση Μελών, Περιφερειακή Οργάνωση και Συνέδριο του Κόμματος.

Στο πρώτο επίπεδο άσκησης αποφασιστικών αρμοδιοτήτων συγκροτείται και λειτουργεί η Οργάνωση Μελών, που εκλέγει τη Συντονιστική Επιτροπή.

Στο δεύτερο επίπεδο αποφασιστικών αρμοδιοτήτων συγκροτείται Συνδιάσκεψη αντιπροσώπων από τις οργανώσεις μελών σε Περιφερειακό επίπεδο και εκλέγει την Περιφερειακή Επιτροπή.

Στο τρίτο επίπεδο άσκησης αποφασιστικών αρμοδιοτήτων συγκαλείται το συνέδριο του κόμματος σε πανελλαδική κλίμακα, που αποφασίζει τη γενική πολιτική του κόμματος μέχρι το επόμενο συνέδριο.

Συνυπάρχουν επιπλέον δυο επίπεδα με συντονιστικού χαρακτήρα αρμοδιότητες: Οι Νομαρχιακές επιτροπές – ως υποσύνολο των Περιφερειακών – και οι Δημοτικές Συντονιστικές Επιτροπές με αρμοδιότητες στο χώρο ευθύνης τους.

Η πρόταση έτσι όπως έχει αναλυθεί παραπάνω έχει ενωτική απεύθυνση και μπορεί να συγκεντρώσει ευρεία αποδοχή στο συνεδριακό σώμα. Οι διαφορές για την κατάργηση η μη των Νομαρχιακών Επιτροπών μπορούν να αντιμετωπισθούν με προωθημένες συνθέσεις και οριοθέτηση αρμοδιοτήτων.

Στενά συνδεδεμένη με την περιφερειακή συγκρότηση του Κόμματος είναι η λογική της πρότασης του Προέδρου που αφορά την άμεση εκλογή των οργάνων, την οριζόντια λήψη αποφάσεων για Αυτοδιοικητικα στελέχη και βουλευτές, την ισότιμη συμμετοχή στα όργανα των δυο φύλων. Είναι γεγονός ότι παρόμοιες αμεσοδημοκρατικες απόπειρες οδηγούν την κομματική πραγματικότητα πιο κοντά στο «Κόμμα των μελών» με το αυξημένο ειδικό βάρος που πλέον αποκτούν.

Με αφορμή όμως την κατάθεση των προτάσεων του προέδρου αναπτύχθηκε μια έντονη φιλολογία αμφισβήτησης τους, διότι δήθεν θεσμοθετείται το ανεξέλεγκτο των οργάνων η μη λογοδοσία και τα συναφή. Είναι περίεργο που εγείρεται και μάλιστα μετ επιτάσεως η συγκεκριμένη επιχειρηματολογία αμφισβήτησης. Για πρώτη φορά είναι αλήθεια στα χρονικά του Συνασπισμού και του ΣΥΡΙΖΑ.

Σπεύδω να ξεκαθαρίσω ότι σε ένα Κόμμα της Αριστεράς, που στόχο έχει τον κοινωνικό μετασχηματισμό, ο απολογισμός πεπραγμένων του καθενός, η εξατομίκευση των ευθυνών και η λογοδοσία στα μέλη και στην κοινωνία είναι βασικό προαπαιτούμενο. Κι εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα για τους «αρνητές» της πρότασης του Προέδρου.

Οι «αρνητές» που σήμερα βροντοφωνάζουν «Όχι σε ένα συνέδριο άγονων αντιπαραθέσεων, σύγκρουσης μηχανισμών και ξεκαθαρίσματος λογαριασμών….», ξέρουν κάτι για το φόνο; Μήπως στον καθρέφτη της σύγκρουσης των μηχανισμών βλέπουν και τον εαυτό τους;

Οι «αρνητές» που σήμερα υποστηρίζουν το «Όχι στην αθλιότητα των ύβρεων, της δίκης προθέσεων, των χαρακτηρισμών που δεν έχουν καμία απολύτως θέση σε ένα δημοκρατικό κόμμα της Αριστεράς…», έχουν αναλογισθεί πόσες φορές στο απώτερο αλλά και πρόσφατο παρελθόν οι ίδιοι διολίσθησαν σε τέτοιες απαράδεκτες πρακτικές; Και μάλιστα στα ΜΜΕ και στα Social Media;

Οι «αρνητές» που σήμερα λένε «Όχι σε ένα προγραμματικά θολό και ιδεολογικά ασπόνδυλο κόμμα-παράταξη….», εννοούν ότι το πλαίσιο προγραμματικών στόχων που υιοθετήθηκε ομόφωνα στην πανελλαδική συνδιάσκεψη στερείται σπονδυλικής στήλης; Τότε γιατί το ψήφισαν;

Οι «αρνητές» που σήμερα προβάλλουν το «Όχι στην διαιώνιση των εξ οφίτσιο ηγετικών στελεχών…», εννοούν και τους επανακάμψαντες «ξεθυμασμένους» που διατηρούν στις τάξεις τους, που όντας απόντες από τα δύσκολα χρόνια της κυβερνητικής μας θητείας, τώρα με την υπογραφή τους κουνούν και το δάκτυλο; Ε αυτό πάει πολύ…

Οι αρνητές που σήμερα ξιφουλκούν με το «Όχι στα παρωχημένα πρότυπα που δεν ταιριάζουν σε ένα σύγχρονο αριστερό ευρωπαϊκό κόμμα….», εξοβελίζουν και παλαιοκομματικές πρακτικές των ομογάλακτων τους οι οποίοι αποχωρώντας από τα κυβερνητικά πόστα φρόντισαν να βολέψουν τα βλαστάρια τους και τις συζύγους τους;

Οι «αρνητές» που σήμερα διαλαλούν το «Όχι σε κλειστούς μηχανισμούς που λειτουργούν ως κόμμα μέσα στο κόμμα…», είναι έκφραση συγγνώμης προς τα απλά μέλη του Κόμματος που χρόνια πριν υποστήριζαν το παραπάνω; Αν ναι καλώς τους… Αν όμως υποστηρίζουν ότι εφεξής θα δημιουργηθούν μηχανισμοί λόγω των προεδρικών προτάσεων, ε τότε δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε.

Οι «αρνητές» που σήμερα προτείνουν «εναλλαγή στις θέσεις» τι δείγματα γραφής έχουν δώσει στην συνολική κομματική τους πορεία στην Ανανεωτική και Ριζοσπαστική Αριστερά; Πόσες φορές οικειοθελώς με περίσσευμα καρδιάς και αλληλεγγύης εναλλάχθηκαν;

Οι «αρνητές» που σήμερα απαιτούν διαδικασίες ελέγχου και λογοδοσίας πότε πρότειναν από την ίδρυση του Συνασπισμού -σχεδόν 30 χρόνια- να λογοδοτήσει και να υποστεί τον έλεγχο των μελών η υπερκείμενη αντιπροσώπευση;

Οι «αρνητές» πού σήμερα θέλουν να περιορίσουν το δήθεν ανεξέλεγκτο των οργάνων, πότε πρότειναν να εξατομικευθούν οι ευθύνες για αλλεπάλληλες αποτυχίες σε κομματικές, κυβερνητικές η αυτοδιοικητικες επιλογές; Μπήκαν στη διαδικασία του ελέγχου και της λογοδοσίας λόγου χάριν οι βασικοί υπεύθυνοι/ες της Π.Γ, όταν στην τελευταία αυτοδιοικητική αναμέτρηση συνετρίβησαν τα «οικεία» μετωπικά σχήματα;

Οι «αρνητές» κομματικά στελέχη που διορίσθηκαν σε κυβερνητικές θέσεις και ορισμένοι εξ αυτών απέτυχαν παταγωδώς, πότε λογοδοτήσαν στη μεγάλη μάζα των μελών; Μήπως σήμερα οι ίδιοι προετοιμάζουν εκ νέου την επιστροφή τους στα κυβερνητικά πόστα;

Οι «αρνητές» κομματικά στελέχη- βουλευτές (όχι όλοι/ες) ελέγχθηκαν για την παντελή τους απουσία απ’ τις γειτονιές στα δύσκολα μνημονιακά χρόνια; Γιατί μέχρι σήμερα δεν εγείραν θέμα λογοδοσίας και ελέγχου απ’ τα μέλη; Γιατί δεν καταθέσαν απολογισμό πεπραγμένων τους για την περίοδο του μνημονίου; Και με την ευκαιρία πότε ελεγχθήκαν για τις επιλογές μετακλητών συνεργατών, οι οποίες δεν ήταν επιλογές ικανών κομματικών μελών, αλλά κολλητών κομματικών μελών; Υπήρχε κάποια λογοδοσία γι’ αυτό;

Οι «αρνητές» μέλη της Κ.Ε. που σήμερα θυμήθηκαν την λογοδοσία, λογοδοτήσαν για την απουσία τους από τις λειτουργίες των Ο.Μ. παρά και ενάντια στις καταστατικές δεσμεύσεις; Οι μονότονες δικαιολογίες ότι ήταν απασχολημένοι «παραπάνω» συνιστούν βαθιά προσβολή της νοημοσύνης των κομματικών μελών και αντιμετωπίζονται με θυμηδία από τους γνωρίζοντες…

Τα ερωτήματα είναι ατέλειωτα. Επομένως γιατί ανέκυψε θέμα τις λογοδοσίας παραμονές του συνέδριου; Διότι οι εμπνευστές της συγκεκριμένης αντίδρασης επιδιώκουν ακριβώς το αντίστροφο. Επιθυμούν την ανυπαρξία λογοδοσίας και ελέγχου. Για να καλύψουν την δική τους ανυπαρξία. Αρέσκονται στο απυρόβλητο και στο παρασκήνιο μοιράζοντας «χαρτάκια» ένθεν κακείθεν… Όχι στο προσκήνιο, στο φως, στην άμεση κρίση των μελών. Τα οποία μέλη θα ψηφίσουν τους celebrities, δήθεν. Η υποκρισία στο απόγειο.

Με την περιφερειακή αναλογική ποσόστωση που θα καθιερωθεί και την ισάριθμη συμμετοχή των δυο φύλων αρκετοί από τους «προσκολλημένους» θα χάσουν τα οφίτσια τους. Κι έτσι την τελευταία στιγμή σκέφτηκαν τους ικανούς που δήθεν δεν θα γνωρίζουν τα μέλη! Αν είναι έτσι, θα ήταν ενδιαφέρον να κατατεθούν τα βιογραφικά του καθενός υποψήφιου ούτως ώστε τα μέλη να γίνουν γνώστες της δημιουργίας και της προσφοράς του καθενός στην κοινωνία και όχι στον κομματικό μηχανισμό. Έτσι για να επιλέξουν τους ικανούς! Τους οποίους όμως -της περιφερειακής ποσόστωσης δεδομένης- γνωρίζουν πάρα πολύ καλά στην περιοχή τους. Και θα τους προτιμήσουν!

Κατά τα λοιπά παραθέτω μια σειρά άρθρων του καταστατικού με τις δικές μου βελτιωτικές σκέψεις, παρατηρήσεις, αντιρρήσεις, προτάσεις.

 

Άρθρο 4 παρ. 1

Προτεινομένη προσθήκη στο τέλος της παραγράφου: Δημιουργείται ψηφιακό γενικό μητρώο μελών το οποίο κατά Ο.Μ. τηρείται με ευθύνη της Κ.Ε. ψηφιακά στον iSYRIZA. Επιπροσθέτως δημιουργείται Ειδικό Μητρώο στελεχών με βάση τα επιστημονικά, διοικητικά, επιχειρησιακά προσόντα των μελών.

(Σχόλιο: Προφανώς δεν αναφερόμαστε σε προσόντα που έχουν σχέση με τη συμμετοχή στον κομματικό μηχανισμό).

 

Άρθρο 4 παρ. 2

…το μέλος έχει ενταχθεί από την ημέρα υποβολής της…

Προτεινομένη προσθήκη στο τέλος της παραγράφου: …εφ όσον προηγουμένως ενταχθεί στο γενικό ψηφιακό μητρώο, και καταθέτει ηλεκτρονικά την συνδρομή του.

 

Άρθρο 11 παρ. 6

Κάθε Ο.Μ. εκλέγει ή ορίζει με συναίνεση Συντονιστική Επιτροπή, στη βάση της ισότιμης συμμετοχής των μελών της και του σεβασμού στις ιδιαίτερες απόψεις.

Πρόταση: Να αφαιρεθεί η φράση «ορίζει με συναίνεση»

 

Άρθρο 12 παρ. 3

Σε δεύτερο επίπεδο συγκροτείται συνδιάσκεψή αντιπροσώπων από τις οργανώσεις μελών σε νομαρχιακό επίπεδο και εκλέγει Νομαρχιακή Επιτροπή.

Πρόταση: Να αναδιατυπωθεί ως εξής:…συγκροτείται συνδιάσκεψή εκλεγμένων αντιπροσώπων…

Σχόλιο: Στην περίπτωση που διατηρηθεί η Ν.Ε.

 

Άρθρο 12,13, 14

Υιοθετείται ολόκληρη η ΕΝΝΑΛΑΚΤΙΚΗ πρόταση που ενσωματώνεται στο σχέδιο καταστατικού για την περιφεριακή συγκρότηση του Κόμματος και την κατάργηση των Νομαρχιακών επιτροπών.

 

Άρθρο 14 παρ. 4

Η ΠΣΕ εκλέγει ή ορίζει με συναίνεση ένα από τα μέλη….

Προτείνεται να αναδιατυπωθεί ως εξής: Η ΠΣΕ ΕΚΛΕΓΕΙ ένα από τα μέλη….

 

Άρθρο 15 παρ.1 περιπτ. γ.

Τους/τις αιρετούς/ές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στα Αυτοδιοικητικα όργανα του Δήμου.

Προτείνεται να αναδιατυπωθεί ως εξής: Τον υποψήφιο δήμαρχο και τον επικεφαλής της δημοτικής κίνησης

 

Άρθρο 15 παρ. 4

Στην πρώτη συνεδρίασή της η ΔΣΕ εκλέγει ή ορίζει με συναίνεση τον/την συντονιστή/τρια και τον/την αναπληρωτή/τρια συντονιστή/τρια.

Προτείνεται να αναδιατυπωθεί ως εξής: Στην πρώτη συνεδρίασή της η ΔΣΕ εκλέγει τον/την συντονιστή/τρια και τον/την αναπληρωτή/τρια συντονιστή/τρια.

 

Άρθρο 16 παρ. 6

Η Κεντρική Επιτροπή σε συνεργασία με το Οργανωτικό Γραφείο και τα Τμήματα οφείλει να οργανώνει

Προτείνεται να αναδιατυπωθεί ως εξής: Η Κεντρική Επιτροπή οφείλει να οργανώνει….

Αιτιολόγηση: Παρέλκει η αναφορά στα τμήματα. Είναι σαν να εκδοθεί ανακοίνωση από το γραφείο τύπου και να λέει ότι ο πρόεδρος με την συνδρομή στενών συνεργατών αποφάσισε τα εξής…

 

Άρθρο 16 παρ. 9

Τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής αναλαμβάνουν συγκεκριμένα καθήκοντα, συμμετέχουν ενεργά στις Ο.Μ. όπου ανήκουν και αναλαμβάνουν ευθύνες στο πλαίσιο των αποφάσεών της.

Προτείνεται να συμπληρωθεί ως εξής: Οι Ο.Μ. ενημερώνουν την Κ.Ε. για τα συγκεκριμένα καθήκοντα που αναλαμβάνουν τα μέλη της, καθώς και το βαθμό ανταπόκρισης τους.

 

Άρθρο 17

Στο προτεινόμενο άρθρο προβλέπεται η δημιουργία οργανωτικού και εκτελεστικού γραφείου με συντονιστικού χαρακτήρα αρμοδιότητες.

Προτείνεται: Τα συγκεκριμένα όργανα να ενταχθούν στις επιτροπές η τα τμήματα του Κόμματος που συνεπικουρούν την Κ.Ε. Τουτέστιν να ενταχθούν στο άρθρο 18.

 

Άρθρο 20 παρ.2

Πρόταση Προέδρου: «Το τακτικό συνέδριο εγκρίνει τις υποψηφιότητες για τη νέα Κεντρική Επιτροπή και τις υποψηφιότητες για την προεδρία του κόμματος, εγκρίνει τον απολογισμό της απερχόμενης κεντρικής επιτροπής και της απερχόμενης Επιτροπής Οικονομικού Ελέγχου και τη νέα Επιτροπή Οικονομικού Ελέγχου και την Επιτροπή Δεοντολογίας.»

 

Άρθρο 20 παρ.3 

Πρόταση Προέδρου: «Η εκλογή της Κεντρικής Επιτροπής γίνεται σε πανελλαδικό επίπεδο με καθολική ψηφοφορία όλων των μελών με ενιαία λίστα. Με τον ίδιο τρόπο και την ίδια μέρα, σε χωριστή κάλπη, γίνεται και η εκλογή του Προέδρου του κόμματος.»

 

Άρθρο 20. Παρ. 5

Η προκήρυξη του συνεδρίου, η οργάνωση της προσυνεδριακής διαδικασίας, τα προσυνεδριακά κείμενα και το μέτρο αντιπροσώπευσης είναι αρμοδιότητες της Κεντρικής Επιτροπής.

Προτείνεται να προστεθεί το εξής: Το σώμα του συνέδριου δεν δύναται να υπερβαίνει το 1.5% των μελών του Κόμματος. Τα προσυνεδριακά κείμενα τίθενται υπό την κρίση των οργανώσεων για την αποδοχή τους η την απόρριψη τους. Η αποφάσεις των Ο.Μ. έχουν συντελεστή σταθμισμένης βαρύτητας.

 

Άρθρο 24 παρ. 1

Σοβαρά ζητήματα της πολιτικής και της λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ μπορούν να αντιμετωπιστούν με την προσφυγή στη θέληση των μελών του, με το θεσμό του εσωτερικού δημοψηφίσματος στη βάση εναλλακτικών προτάσεων.

Προστίθεται το εξής: ….Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται οι προκριματικές εκλογές που διενεργούνται στις Ο.Μ. για την επιλογή υποψηφίων βουλευτών, ευρωβουλευτών, δημάρχων και περιφερειαρχών….

 

Άρθρο 28 παρ.1

Η Νομαρχιακή Συνδιάσκεψη συγκροτείται από αντιπροσώπους των Ο.Μ. του νομού κάθε δύο (2) χρόνια, αποφασίζει για την πολιτική στο νομό και εκλέγει Νομαρχιακή Επιτροπή.

Προτείνεται να αναδιατυπωθεί ως εξής:

Η Νομαρχιακή Συνδιάσκεψη συγκροτείται από ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΥΣ αντιπροσώπους των Ο.Μ. (Η πρόταση ισχύει στην περίπτωση που διατηρηθούν οι Ν.Ε.)

 

Άρθρο 29

Αντί σχολίου: Θεωρώ ότι και ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ οι ομαδοποιήσεις και οι φατριασμοί με τα γνωστά συνεπακόλουθα. Δεν έχει ουδεμία σχέση το συγκεκριμένο άρθρο με την απολύτως ελεύθερη έκφραση των απόψεων στο Κόμμα που είναι δεδομένη και με την κατοχύρωση των δημοκρατικών κανόνων γενικότερα. Ας αναλογισθεί το κάθε μέλος του Κόμματος ότι….

Ως Φατρία ορίζεται μια ομάδα ατόμων που προωθεί δικά της συμφέροντα ερχομένη σε σύγκρουση με άλλες ομάδες του ιδίου χώρου η και με τον ίδιο τον χώρο συνολικά.

Ως Τάση ορίζεται ένας ιδεολικοπολιτικος προσανατολισμός, μια δυναμική κατεύθυνση στο εσωτερικό του Κόμματος.

Το κάθε μέλος ας εντάξει τις μέχρι σήμερα ομαδοποιήσεις κατά την κρίση του.

 

Άρθρα 31 και 32

Μετά την απολύτως ισότιμη πρόβλεψη για τη συμμετοχή των δυο φύλων τα συγκεκριμένα άρθρα για τη Συνέλευση Γυναικών και το Παρατηρητήριο κατά των διακρίσεων να καταργηθούν διότι η ουσία αυτών που περιγράφουν αναφέρονται στην ιδρυτική διακήρυξη και σε άλλα πολιτικά κείμενα του ΣΥΡΙΖΑ.

 

Άρθρα 42

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στηρίζει και ενισχύει καθημερινές και περιοδικές εκδόσεις…..

Προτεινομένη αναδιατύπωση:

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στηρίζει και ενισχύει καθημερινές και περιοδικές εκδόσεις εφ όσον τα οικονομικά του το επιτρέπουν…

 

Άρθρο 43 περ. β:

Προστίθεται στο τέλος της παραγράφου η εξής διατύπωση: Με την ανάληψη των καθηκόντων των παραπάνω εκδίδονται πάγιες εντολές στα πιστωτικά ιδρύματα που διατηρούν λογαριασμούς για να μεταφερθεί η καθορισμένη εισφορά στην ευθύνη του Κόμματος.

 

Άρθρο 43

Σχόλιο παρ. 1: Επειδή τα ετήσια έσοδα του ΣΥΡΙΖΑ προσεγγίζουν τα 10 εκ υπερβαίνοντας αυτά εταιρειών της κεφαλαιαγοράς, τηρουμένων των αναλογιών απαιτείται η οικονομική του υπηρεσία, να στελεχωθεί από επαγγελματίες του είδους.

Παρ 5: Για τα οικονομικά δεδομένα του ΣΥΡΙΖΑ μπορούν να ενημερώνονται οι οργανώσεις και τα μέλη του κόμματος από την αρμόδια επιτροπή οικονομικού ελέγχου της Κ.Ε.

Προτεινομένη αναδιατύπωση: Για τα οικονομικά δεδομένα του ΣΥΡΙΖΑ μια φορά το έτος ενημερώνονται οι οργανώσεις και τα μέλη του κόμματος από την αρμόδια επιτροπή οικονομικού ελέγχου της Κ.Ε.

Παρ 6. Στο συνέδριο γίνεται αναλυτικός οικονομικός απολογισμός.

Προτεινομένη αναδιατύπωση: Στο συνέδριο κατατίθεται αναλυτικός οικονομικός απολογισμός αφού προηγουμένως συζητηθεί στις οργανώσεις.

 

Άρθρο 49

Να καταργηθούν οι παράγραφοι 4 και 5, που αναφέρονται στη δυνατότητα ύπαρξης ξεχωριστών λιστών στις εκλογές των Ο.Μ.

 

Το παρόν καταστατικό είναι υποχρεωτικό για όλα τα μέλη και τα όργανα του κόμματος. Η τήρηση των αρχών και των αξιών του επαφίεται στη συνείδηση των μελών του κόμματος.

# HOME2
ShareTweetShare
Προηγούμενο Άρθρο

Ολγα Γεροβασίλη στο Reader: «Η απομάκρυνση της ΝΔ από τη διακυβέρνηση είναι επείγουσα ανάγκη»

Επόμενο Άρθρο

Νίκος Λύτρας: Tα αντιφατικά άρθρα του καταστατικού και η πηγή των προβλημάτων

Σχετικά Άρθρα

Βίντεο – Τρ. Αλεξιάδης: Θα προχωρήσει σε αυξήσεις μισθών, όπως είχε υποσχεθεί προεκλογικά, ο κ. Μητσοτάκης;

Τρ. Αλεξιάδης: Για την προστασία του πολιτικού συστήματος

8 Απριλίου 2022
Πέτρος Τσαπαρόπουλος: Προσυνεδριακός διάλογος – Η κυβερνητική θητεία του ΣΥΡΙΖΑ

Πέτρος Τσαπαρόπουλος: Προσυνεδριακός διάλογος – Για ένα κόμμα των μελών…

1 Απριλίου 2022
Δημήτρης Καρβούνης: Κόμμα ενεργών μελών, που η γνώμη τους θα μετράει, κόμμα συμμετοχικό, ελκυστικό, με κανόνες

Δημήτρης Καρβούνης: Διαπιστώσεις και ερωτήματα από τον προσυνεδριακό διάλογο

26 Μαρτίου 2022
Ανοιχτή επιστολή Ανδ. Νεφελούδη: Κύριε Μητσοτάκη, το Πολυτεχνείο ζει και θα ζει για να σας θυμίζει ότι δεν είμαστε ίδιοι

Ανδρέας Νεφελούδης: Με τον κόσμο της εργασίας – Σκέψεις και συμπληρωματικές προτάσεις για την άμεση αποκατάσταση της εργασιακής αξιοπρέπειας και την ανάπτυξη με την εργασία στο επίκεντρο

26 Μαρτίου 2022

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Νίκος Παππάς στην Αυγή: Στις 15 Μαΐου τα μέλη ψηφίζουν για τον μετασχηματισμό και την πολιτική αλλαγή

Χρήστος Σπίρτζης στο politicus.gr: O Αλέξης Τσίπρας είναι η συγκολλητική ουσία της προοδευτικής παράταξης

Θανάσης Θεοχαρόπουλος στο debater.gr: ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, η κυβερνώσα Αριστερά της χώρας

Αλ. Τσίπρας: Ο μισθός δε φθάνει ούτε για τους λογαριασμούς του ρεύματος

Επόμενος σταθμός η 15η Μάη

Νίκος Παππάς στο Politicus.gr: ΣΥΡΙΖΑ, από τη ριζοσπαστική Αριστερά έως το προοδευτικό κέντρο – Εκλογή της συλλογικής ηγεσίας από τα μέλη

Copyright © 2020 UNiDOS

  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Αρχική
  • Editorial
  • Αρθρογραφία
  • Πολιτική Δραστηριότητα
  • Αναδημοσιεύσεις
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.